FlavouR oF LIfe....lovE it and LiVe it ...

"Bila Mana Hidup Ini Sungguh Berperisa~~ YummyLifeLicious "

Friday, May 15, 2015

Goodbye My Friends~~


End of April hari tu, my Unit dekat office ada buat farewell gathering for some of our friends yang berhenti kerja and bertukar jabatan. This gathering was organize for dear friend of mine@officemate Cammy yang akan tukar tempat kerja, then for kak azi yang akan bertukar from jabatan bahasa ke Fakulti pendidikan and for kak fida yang naik pangkat dan pi pinjam kan ke Jabatan lain. We organized the gathering at Cyberjaya in a restaurant called Nyonya Valley Restaurant. Since cammy is a vegetarian so today we ordered a vegetarian cuisine and had a glimpse of taste on how is becoming a vegetarian for couple of hours hahahha... Cos all this while kalau we organised jamuan dekat office memang susah nak cater for cammy kan so she will always being seen munching tit bit like jajan, kueh, cake or fruits. So sempena gathering ni, we specifically ordered vegetarian food, many were surprise how good vegetarian food can be.    


This is fried rice...since aku atkins mana lah aku rasekan hehehe...

This is mixed veggie, aku suka sangat tapi tak boleh makan kuah lah cos letak tepung jagung kan.

manggo salad rasenya...again tak boleh makan jugak huhu..

Oh yang nie sangat sedappppp, mock fish in curry... mebeles sangat

Nie soft tofu lah, ala kalau pi ciken rice shop adakan benda ni.

Ni dessert kami lah, kueh seri muka and bingka ubi..again tak boleh makan!!!

Pencuci molot, buah2an lah honeydew, papaya and melon..juga tak boleh makan ni.


Nie lah overall makanan nya menarik tertarik tak??? Oh ada lagi 1 dish, mock chicken something but aku lupa nak snap pic cos meja dah penuh sangat. oh appetizer depa kasi samosa and popia macam dalam pic ni. based from apa yang aku makan aritu, memang sangat sedap dan aku boleh recommend lah kat korang2 semua tuk try kat sana.


Ni plak a token of appreciation for cammy sempena dia nak berhenti kerja ni...


Aku sebenar sangat sedih cammy nak pindah tempat kerja cos dia masuk kerja sama dengan aku tau, dan our previous them kerja pun sama. kami start keje kat  sini december 2008 and cammy berhenti middle of april 2015. We have been seen each other everyday for the pass 6 years++.  Siti plak masuk 1 or 2 semester after us. We are officemate cos bilik kami is the largest at that floor so that's we are sharing. kalau lecturers lain depa stay 1 bilik sorang but we don't mind at all sharing. Dah macam2 kami buat and share sama2, dari hal kerja sampai lah personal matters. Aku dah tengok dia marah, menangis, gumbira dan macam2 lagi lah and vise versa jugak lah hehehehe...Me and Siti are surely gonna miss her dearly lepas nie sobs..sobs..sobs..


Ni kad cammy kasi aku, I didn't open it until 2 weeks after that cos nanti mesti aku sedih and nak nangis huhuhuh...gembeng much kan ni. Sedih sangat bila baca kad dia. Ape2 pun cammy I'm gonna make sure that we will always be buddies.. I will always menghantui u jugak, can wait for our lunch soon okay. Orait tu jek nak citer.......daaaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~~xoxo....

No comments:

Related Posts with Thumbnails