FlavouR oF LIfe....lovE it and LiVe it ...

"Bila Mana Hidup Ini Sungguh Berperisa~~ YummyLifeLicious "

Sunday, May 24, 2015

Birthday Baby Nani, Ber'GAP and Ber'Chilli's ~~~

Last month me and pak supir were invited to nani's birthday party by Hannah. Oh I get to know hannah through pak supir lah and she always help our NGO specially  when it comes to neutering process at SPCA clinic. The birthday party starts katanya around 4pm so we arrived dalam pukul almost 3pm. I remember dulu melawat nani when she was like a teeny weeny baby jek and now she's like already 1 year old. I did some baking for the party lah, lama dah tak buat blueberry cheese tart so aritu pagi2 aku bangun meng'tart hahahha...

Nie lah bluberry cheese tartnya, lama giler tak buat then bunga die pun herot2 aku lorek... takpe2 nanti aku improve lagi yek skills yang dah rusty tu.
Since I'm on Atkins so banyak benda lah aku tak boleh makan, so sudahnya tengok sajorklah and paw pak supir here and there, menu ada nasi goreng, mashed potatoes, coleslaw and semua2 ni hannah yang masak sendiri..Tapi naseb baik ada grill chicken and sosej hehehhe... sedap grill chicken dia ada rase macam sate gitu..



Ni birthday cake nya..kata emak nya si nani suke doraemon so kek nya harus lah kepala doraemon hehehe.... Aku pun kecik2 dulu suka gak doraemon, hebph kalau ari sabtu malas nak pegi ngaji semata2 nak tengok doraemon kat tv 1 hehehhe... Ni pic kami dengan birthday girl..

ni lah baby nani mase kami mula2 melawat Hannah after dia bersalin dulu..tup2 dah setahun dah umur nya...time does fly kan..sekejap betul..


ini pulak masa her birthday aritu, punyalah meraung ni amik gambar gan uncle gan auntie huhuhu.... yelah jarang jumpa kan, nani pulak jenis kalau tak biasa dia memang tak mau. Tapi kami paksa juga nak dukung dia hahahaha... Ini tandanya, uncle gan auntie kena slalu datang jenguk nani lah hahaha... Sampai dah tak kenal dah... After makan and potong kek, kami beransur lah balik... Tapi bukan balik umah tapi pergi Mid Valley hehehhee.... Knape???? Sebab nak pegi tiga hurup lah!!! hahahha...

     

mana lagi kalau bukan menziarah GAP, kata dutakan so kena lah melawat kawasan jajahan. Lagi pun rasanya dah lama tak pi sini. So I cut him some slack of buying t-shirt lah. Kalau pergi sini nak beli baju kena hati-hati, bukan hati-hati sebab apa sebab nanti pi beli lagi baju yang dah dibeli...mampooooo macam tu??? Dah boleh bukak butik GAP dah kat Uniten tu...huhuhu Last2 beli yang dalam pic nie hah, aku suka yang ni so I said amik yang ini lah...And while tunggu orang tu heboh berselfie bagai dalam changing room aku pun heboh berselfie jugak kat luar hahaha.. sebab tak pro muka kena tutup cos haxab giler....huahuahua pas dapat baju idaman then apa lagi, kita makannnnnnn!!!! hahaha iye cos aku lapoooooo, tadi kat birthday party kan tak makan banyak cos banyak tak boleh makan kan... So aku cakap nak pi Chilli's 

 


Lama giler tak pi chilli's kan ni, last pegi pun dah tak ingat bila, dulu2 masa study everytime dapat duit ptptipu aku, ctot, june, nisah and afa slalu pi sini. yelah masa study mana mampu nak makan tempat2 macam ni kerap kan. Tapi bila dah kerja selalu makan sampai dah tak lalu dah hahaha...so la ni tetiba rasa nak makan semula. Aku order grilled prawn salad....sedappppppppppppppp sangat aku rasa..nanti nak pi makan lagi. Dulu ada 1 menu called shanghai chicken wings tapi dah berkubur kot menu tu huhuu...seb baik aku Atkins kalau tidak mau aku order chocolate molten...sedap bak hang!!! Cisssss~~~ So abis makan konon2 aku nak soping barang dapur kat cold storage... 

  

Walaupun aku gumbira tersenyum men'soping barang dapur tapi masyallah kaki aku macam nak meletopsss tau tak!!!! haahahha ni gara2 aku duk syok bukak kasut and hayun2 kaki masa makan kat Chilli's tuk cos kami dapat high seat punya chairs cos tempat tu weekend mmg jam packed with people.. tu jek yang available hahaha.. sekali pakai balik kasut kaki dah kembang huahuahua~~~ Serious nak meletops kaki aku and nak di jadikan cerita kasut tu pulak memang first time pakai... Tu hadiah besday last year pak supir belikan...mampooo tak baru nak pakai sekarang hahaha, tu pun aku hebohh nak beli kasut lagi kan nie.... cepat2 beli barang then terus balik jek, kang kalau ada impian nak jalan2 lagi pastu kaki meletops macam mana kan??? suh pak supir dukung nanti dia guling2 kan jek aku pakai kaki sampai parking kete nanti hahahha....


Oh nie lah kasut bertuah tu, cantik kan floral2 gitu...pak supir kata tak cantik tapi sebab aku suke and asyik berzikir jek last2 di belikan jugak huahuahua... Akhir kata, yes beauty is the curse of the world!!!! walaupun aku ni takde lah cantik sangat hahaha Okies tu jek nak citer...daaaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~~xoxo...

No comments:

Related Posts with Thumbnails