FlavouR oF LIfe....lovE it and LiVe it ...

"Bila Mana Hidup Ini Sungguh Berperisa~~ YummyLifeLicious "

Saturday, August 28, 2010

MuRaH ReJEki...AMIN~~~MaRi berSYukuR Part 2...


~~~GOD WORKS IN A MYSTERIOUS WAY~~~

Alhamdulilah, sempena bulan yang mulia nie rejeki yang diberikan oleh ALLAH pun ada sedikit bertambah...sangat bersyukur ^_^ di kala poket semakin menipis dengan membuat persiapan hari raya dan segala macam mak nenek nye...bantuan2 kewangan seperti itu adalah sgt diperlukan ngeeeee...disamping itu aku pun ada juga membuat aktiviti yang boleh menambah RM dipoket nie..antara nye jeng..jeng..jeng...JUAL BISKUT RAYA.... ^_*

not in my wildest dream that i could sell cookies that i bake to people. rasenye ada entry yang lepas that i talk about my obsession towards baking. aku nie dari kecik memang dah di ajar untuk masak... that why i love to cook, but cooking in my definition is masak benda2 yang savory senang kata macam lauk2 and nasi and noodles... but definitely not all the cake, tartlets, kueh-mueh, cookies2 sgala bagai nie. tp last year aku terjatuh chenta plak gan dunia baking especially bake cheesecake n buat blueberry cheesetart n sgala mcm mak nenek la aku buat, tp mase tu tak terjatuh chenta lagi gan dunia baking 'cookies'. tp mentang2 nak puasa ari tu semangat nak buat biskut raya cam berkobar2 gitu...plan nye dah ada kete nie so leh bawak blk kampung so my mum x yah ler susah2 buat kueh nie...


tulah yang datang penyakit buat kueh raya nie...then aku nie lak kalo dah bake sumthing mesti bawak g opis mintak opinion org len sama ada benda alah yang di bake tu sedap or tak....then datang la idea akak kat opis tu suh jual... so itu yang susur galur nye camne aku leh terjual biskut raya nie... tapi aku jual 3 jenis jek, 1. almond london, 2. snow almond@salju(salju tu name 60an die ngeee), 3. sarang semut(nie jual gan rerakan terdekat jek)... tapi setakat nie si salju nie la sgt mendapat sambutan maybe coz biskut nie tak ramai org buat lg... skrg nie aku siang malam duk bertepung kat umah nie...coz i buat 1 man show la..sape nye yang nak tolong (x kan chokobie n debab kot heheh)...aku ler uli tepung, aku ler terap biskut, aku ler bakar, aku ler make up biskut tu n lastly aku ler yang susun biskut dlm balang....hehehe tapi puas ati kot penat leleh tu tapi tulah antara jalan yang ALLAH kasi tuk aku tambah rejeki bulan2 pose nie... jadi sgt bersyukur nie...AMIN~~~OH sebab aku duk tungang tongek buat sorg so aku xdelah amik order banyak sgt...kang ada aku jd cam drama citer bahulu tu kang..lawak giles citer tu (ct chantek n my sis know bout this drama...all of us laugh about it ngeee..)


so dengan duit bisnes comel2an nie at least leh ler tmbah skit2 RM kat poket nie ....so tersgat la bersyukur...x sangka pun sbnrnye...jd tersgt la betul juga GOD WORKS IN A MYSTERIOUS WAY...u will never know ... ^_^ okies chow xoxo... nak tdo dulu coz kang nak bertepung lg kat dapur tu....

8 comments:

TimShafiee said...

hehe..biskut puteri salju ok..haha.geli tekak aku dengar nama dia.
and yes,alhamdulillah dikala poket semakin menipis He's blessing us with miracles which we might not even think about it.
chiok2 rose,jgn ko dtg bau cookies sudah.kang jd akak sheila rusli plak.hahahha..gosh,don't get close to it okay!
rose,sebab i muda dari u,bleh la i mintak duit raya kan?hahahahahahah..i like.

*eh panjang plak comment aku kali ni*

HimAwaRi said...

hahaha..putri salju mmg agak kejis gak sbnrnye....btl3 kan murah gak rejeki bulan2 pose nie...walau pun aku duk bertepung siang mlm tp xpe asal masyuk hehe...ha ct nak duit raye...cube fill in da blank word nie dulu....B_NT_T (pilih vowel je yek...hahahha)

Nana Rosli said...

wahh bagus nih kak..
tetiba nana teringat citer Midah Kuih Bangkit kat RTM mlm td..hehehe

HimAwaRi said...

hahaha...i pun tgk gak ler..lawak btl citer tu..tgk pun time bertepung gak bt biskut..nana nie miss rose la..nana mst dh luper...krm slm gan dak2 ex OM dip shahputra yekkk... miss rindu giler gan korg sume ^_^

TimShafiee said...

haha..i choose the vowel i so it becomes bintit.hahahahhahahhahhahha :D

Nana Rosli said...

ya ampunnn miss hehehe actually nana pon terlupe nickname blogger miss..xcam langsung pic kat blogger profile tu..aiseyman.. sungguh tak sopannnn ber kak2 with u, muhahaha maluuusss (tutup muker)nana tak lupe miss rose la,mne leh lupe lec Bel sye yg sorang nih..claz bel memang best bile dgn cik rosemawar berduri nih. kiteowng semua dh berpecah2, masing2 dh smbg degree kt lain2 tmpt, but still contact each other =)

HimAwaRi said...

tetttttt.....jwbn anda slah..vowel yg ptt d pilih adalh 'u' or 'o'...cube lg next year..oleh itu tidak duit ry tuk anda thn nie..hahhahha...

HimAwaRi said...

nana..i so happy to hear that all of u manage to further ur study..korg adalh antara batch student2 i yg pertama tau... definitely memories that i cherish so much..keep in touch dear... ^_^ u take care

Related Posts with Thumbnails