FlavouR oF LIfe....lovE it and LiVe it ...

"Bila Mana Hidup Ini Sungguh Berperisa~~ YummyLifeLicious "

Saturday, June 28, 2014

Kenduri Sambut Ramadhan~~~

Last Sunday, aku gan ctot pi umah mak teh ctot kat Ampang. Alah mak teh buat kenduri doa selamat sempena sambut ramadhan ni kan. Kami gerak petang cos kenduri lepas mahgrib kan. Selalu kalo kenduri umah ctot or umah we ctot memang aku slalu turun padang tolong masak2 bagai. Tapi kali nie, rasanya mak teh tempah kat orang jek kot. 

Kitaorang dari bukit mahkota trus ke sana and sampai pun dah nak dekat2 maghrib so tolong kemas2 meja kat luar dan borak2 with family ctot. Masuk waktu solat, kitaorang solat jemaah sekali lah. Then sementara tunggu orang2 surau datang aku, ctot n amai bergossip joyah mak gayah..hahahaha... sekali sekala bila lama tak jumpe. 


Pas baca yasin dan doa pi mencekik lah kami...sedap lauk die arini. Ada ayam goreng rempah, gulai lemak daging gan nangka, sambal tumis ikan bilis n petai, ulam2 dan ikan masin. Oh tapi yang paling champion aritu adalah lasagna, mak oiiiiiii bertambah2 lemak kat babat perut aku nie... tapi pic lupa snap pulak....prafffttttt sangat. Sama championnye dengan lasagna makcik kat bukit mahkota kat seksyen 6 tu...serious sedap nak mamposssssss..... lasagna kat Italianese pun tak dpt chalen lah....  


So since besok dah pose aku nak mengucapkan selamat menyambut dan menjalankan ibadah berpuasa. Smoga ibadah puasa kita tahun ini diterima oleh-Nya dan sila lah berdoa banyak2 bulan puase nie, manakan tau berkat bulan ramadhan ni kan.. Okay yang ada family tu besok mesti balik umah family berbuka pose ramai2 gan family kan???  Saya mawar terbiar mawar jalanan Insyallah akan buka sorang dan mesti akan touching2 feeling2 sensorang.... Takpe kalo aku rase nak nangis n meraung ke-emo2an nanti aku pi cari babyboo peluk2 die sambil kesat hingus kat fur die hehehehe.... 


Takpe all this while pun aku sensorang jek...susah sensorg...nangis sensorg...pokai xde duit pun sensorang tapi kalo aku happy aku akan happy beramai2an bersama rakan2 ngeeeeeeeeeeee~~~~ Mak I miss yuuuuuuuuu~~~ Kalo mak ada mesti orang tak sensorang ^_^ (hish u stupid onion ninja cutters) Okies dah jgn emo2 n dramatic sangat, bencik orang lain menengoknya...... xoxo........daaaaaaaaaaaaaa~~~~

Related Posts with Thumbnails