FlavouR oF LIfe....lovE it and LiVe it ...

"Bila Mana Hidup Ini Sungguh Berperisa~~ YummyLifeLicious "

Friday, November 8, 2013

Thanks INSTAGRAM...

People said little thing can inspire you in a big way... yup aku sangat2 agree...kenapa??? One fine day duk g skodeng2 IG orang2 then g melawat IG abg kepada adek F then I saw this...suddenly reality strike.. hey instead of start wishing why don't u start doing it...wish2 jek sampai kiamat pong x jd ape kan...

aku nie kan sejak abis study degree dolo2 kan mmg mengembang gan hebatnye tau very the mabeles tau... aku nie mmg ske makan hehehe... makan is next best thing in life okay ^_^ dulu masa tinggal kat kuantan mmg rajin g berjogging kat hostel students..bila pindah bukit mahkota mmg sumer ke laut except masa aku aktif g line dance punya kelas mmg badan turun cepat cos tiap2 minggu g berjoget (very der kaberet plak rasanye hehehe...) then masa buat master lah amik kooooooo~~~ stress jek makan pastu slalu x cukup tdo kan so gedebuk la jadinye..bila tgk pic2 jaman mengkurus so ai jadi ler very der stress weiiiii...mcm pic bawah nie even takdelah mengkurus sgt pong actually -_-"


So start from that aku mengambil la inisiatif tuk buat aktiviti menabung lemak untuk bekalan d kemudian hari...aku perasan tau smakin mengmok2 kan semakin pemalas giler nk g shopping cari baju or kasut even aku nie adalah pengiler kasut especially heels....iyolah kaki aku nie dh lah maha besar kalo mengmok2 jd kembang mcm apam tau so kompem ssh cari saiz... last2 aku ske pakai flip flop sajorkkk...ctot kemain bising kat aku cos she said I've lost my MOJO hokay!!! nak mekap2 conteng muka mcm wayang pekji pong jd very der pemalas xde mood, pada hal dulu kalo makin aku stress bukan main bermekap2 bagai aku nie...so aku decide okay lah lets put a stop to this n jom g berJM smuler n g lari2 riang smuler a.k.a jogging ler...lg pun kat opis aku ada seorg adek nie die pun ada kesedaran tuk sihat cos tetibe aritu die kena sakit dada yg hebat n doc bising2 kat die..so die slalu g jog sensorg so aku ckp kat die xpelah ajak jela aku skali at least kalo ada teman idok ler bahaya sgt kan...


Motip kali nie bukan ler nak mengkurus mcm Gisele Bundchen or Miranda Kerr or apa2 lah tp just to have a health body jek so leh shopping kasut dgn riang tanpa riso xde saiz hikhikhik blh mcm tu??? ^_^ oh kejayaan yg paling best kunun2 lah pas dh slalu buat JM adalah berjaya panjat broga sampai puncak hehehe..adalah sangat berbeza tau stamina kalo berworkout dgn x workout... so skrg I try to workout at least 4-5 times a week lah...with 1 rest day n 1 cheat day... I don't focus sooooo much on weight loss lah tp just keep on workout jelah...n eventually the lemak santan berkrim tu pong will masuk tabung jugak kan..


Then every weekend aku akan membangkitkan diri tuk berjogging dgn rajin nye even kadang2 agak malas huhuhu~~~ so far very consistent jgk lah (oh best jgk jogging nie rupanye yek hehehe) 2 tempat yg aku slalu g kat tasek cempaka bangi n taman saujana hijau presint 11... I'm in love with jogging track kat presint 11 tu cos very the cantik n best jek aku berlari2 riang kat situ... last week bella join aku g melenjan lari2 kat situ... sooooooooooo aku sgt2 berharap aku leh beristiqomah ler dlm bt benda2 alah nie... even aku dh start workout itu bukan bermakna aku sgt kekwat x mau join agenda makan2 dgn rerakan...for me makan tetap makan hehehe (cos aku mmg ske makannnnnnnnnn) cumanye kalo aku makan bnyk aku kena workout lebih lah.... aku x paham ler org yg nk jg badan n skip2 makan nie...wei mkn lah weiiiiii!!!!!! hehehe...okies daaaaaa.... xoxo

No comments:

Related Posts with Thumbnails