FlavouR oF LIfe....lovE it and LiVe it ...

"Bila Mana Hidup Ini Sungguh Berperisa~~ YummyLifeLicious "

Thursday, June 11, 2015

A good meal at nando's & a hearty tiffin delivery~~

Someone being such a darling tuk masak2 and buat tiffin delivery to my house ni huahuahua... nak dijadikan cerita a week before that pak supir nak pi Industrial visit and l showed him a picture ada orang ni masak lauk french bean and daging rasanya. I told him it looked so sedap dengan convincing nya  (very der ayat pancing) then he after balik outstation dia masak ngeeee~~~ So a week after dia balik tu malam nya pi lah shopping barang masak...pak supir aku kalo masak mengalahkan aku, makanan kena color nya vibrant, kena look presentable and macam2 lah kehendaknya nie.

                              

Pas soping tu kami pi mencekik lah for dinner, mula2 nak mencekik sushi king katanya tapi sushi king tutup plak kat alamanda tu last2 kami mencekik nando's...oh talking about nando's actually this would be the second time that aku mencekik nando's gan pak supir...I was never a fan of nando's since god knows when lah nie gara2 dulu mencekik sgt lah tak kena tekak aku.. siti cantek kat opis tu plak mmg hantu nando's and kalo nak pi nando's mesti dia ajak cammy since aku mst reject punya..and nak dijadikan cerita cammy kan dah berhenti kerja so die dah takde partner in crime tuk mencekik nando's..pak supir pun coax me cuba lah and give it a try again... as a good boss aku pun setuju lah. And to my surprise not that bad lah nando's, sedap jugak lah.. For a start dia suruh aku amik lemon and herb dulu. Oh I really like the grilled veggie lah, so sedap..




Oh nie pic yang kita makan kat Mines,pic makan kat alamanda mane ntah aku letak tak tau hehehehe... Oh now siti is super duper happy cos dapat new partner in crime untuk pi makan nandos's kat nilai (korang jangan pandang nilai tu sebelah mata, sekarang dah ada nando's hokay hahaha). Abis beli barang and mencekik kami pun chow chin chow... malam tu katanya heboh nak prep barang2 masak kan nie (he always macam nie ngeeee) cos tghari nya nak balik kampung snawang. Nie lah bahan2 prep hasil dari meng'soping barang2 masak tu... Aku yang pompuan nie pun surrender kan nie hahaha... Oh nie pic aku cilok dari IG dia ngeeee~~

Puas die bersilat kat dapur dan ini lah hasilnya, semenjak dua menjak dah beli flip flop pan tu asyik nak roast chicken jek keje nye nie hahaha... sempat dia masak 3 jenis lauk, stir fried french beans with anchovies, roasted chicken and veggie and black pepper beef. Curlast kan pak supir aku nie hahahha...



Pas siap2 masak bubuh dalam tiffin hijau so on the way balik snawang tu singgah umah aku buat delivery, waaaaaaaaaaaa~~~ boss terharu and excited kan nie... So the verdict adalah ayam tu roast to perfection, so sgt berbaloi beli flip flop pan tu, the sayur still ranggup and tak soggy so bagus and last but not least the black pepper tu daging die tak rase lembu so I like...


So overall boss bagi 9 out of 10 hehehehe... So boleh masak lagi and lagi and lagi for boss, and officially dish by illi can run for their money lah kalo pak supir berniaga hahaha ... Okies tu jek nak citer...okiesss...daaaaaaaaaaaaaaaa~~~ xoxo

No comments:

Related Posts with Thumbnails