FlavouR oF LIfe....lovE it and LiVe it ...

"Bila Mana Hidup Ini Sungguh Berperisa~~ YummyLifeLicious "

Sunday, July 28, 2013

Nur ISLAM~~~


Sekejap je kan dh nak masuk 10 Ramadhan yang terakhir...sekejap sgt2 masa berlalu ( kompem nak kiamat dh nie)... kat tempat keje den bulan ramadhan nie sgt la di imarahkan. Since kat sana masjid memang nadi utama. Honestly sepanjang 5 tahun aku keje kat sini, aku x pena pun ada increment tau, bonus pun cume skali jek aku dpt sepanjang2 5 thn nie ( sadis  tak sadis la kan). Ada gak la terasa2 nk cari keje lain tp ntah la still lg menapak ke sana ari2 hehehe~~Tp kan ape yang buat aku gagah jgk keje kat situ cos ntah lah NUR islam yg ada kat sana kot (very the insaf kejap) everyday insyallah akan ada jek any random makhluk Allah (either student or sesape jela) yg akan bagi salam bila berselisih jalan kat sana ( u can't get that else where tau, paling kurang kalo selisih pun kompem senyum jek kan??) Everytime masuk waktu solat kompem akan ada azan n takzirah. Students2 perempuan at least berpakaian sejuk mata memandang, xdelah jenis duduk nampak alor buntut huhuhu... if buat kelas mlm students2 lelaki kompem masuk kelas gan berjubah n berkopiah bagai cos baru balik masjid solat maghrib berjemaah...

Ini lah tempat keje aku...x mau ler ckp kat mane..tp kalo kenal masjid nie diam2 sndr la yek ^_^

Dugaan mengajar biasa jek kat mane2 ada jek students yg nakal n berpenyakit M tp mungkin kalo dh belajar kat institusi keislaman itu nakal ada sikit limit lah. There is one time, aku mengajar students from course tahfiz, majoriti students budak lelaki la ramai...dh ramai lelaki nie kompem la kelas tu riuh rendah n ssh skit nk kawalnye (despite aku nie lecturer brutal n garang). Kebetulan semester tu terkena on ramadhan, n one time aku termasuk lambat cos ada hal skit dan2 masuk kemain lagi sume duk bukak Quran membaca n menghafaz...YA ALLAH insaf aku, despite dak2 nie giler2 n havoc in class tp bab baca Quran pun tip top hehehe...Alhamdulilah ^_^ Aku pun tak tau la berapa lama lg akan keje kat sana, tp selagi masih ari2 menapak kat sana insyallah adalah hikmahnya tu..Mungkin 5 thn of no increment n no bonus tak setanding dengan hikmah dan nur islam yg tempat tu bagi pada aku (since aku nie idok ler bagus sgt2, insyallah cuba memperbaiki diri) ... ^_^


p/s = (I'm talking about the tempat itself not the people working there lah... some are screwed big time, smoga ALLAH memberi hidayah kepada aku n mereke2 jugak) ^_^

No comments:

Related Posts with Thumbnails