FlavouR oF LIfe....lovE it and LiVe it ...

"Bila Mana Hidup Ini Sungguh Berperisa~~ YummyLifeLicious "

Wednesday, May 27, 2015

Toys r'us dan makan-makan Korea~~

Nie actually posting yang sebelum kami pi birthday party nani aritu huhuhuu..akibat kemalasan dan kebusyan yang amat jadi di publish lewat. 2 days before the birthday tu kami pi carik hadiah untuk baby nani, pikir2 kat IOI city mall ada Toy r'us so malam nya terus pi sana. Dah lama juga tak masuk tempat2 macam gini since dah tua ni kan. Rupa2nya macam2 kan mainan tuk budak2 ni wujud, kami pun mengambil kesempatan menjadi budak2 jugak lah dalam tu. Rege pun boleh tahan jugak kan, takut jugak menengok nya.. macam abam barney beso kat bawah nie mak oiii dekat rm200++ jugak yek... Kids nowadays hoh!!! Dulu2 aku nak beli macam2 gini, memang kena makan cubit or piat sampai lebam sebab aku tak mau bergerak dari tempat toys tu hahahha...baru lah dapat dibelikan, itu pun dapat adalah ciponet besor bear2 nya..


Dulu aku suka sangat pollypocket, tapi masa kecik2 arwah mak mana lah ada duit nak beli kan aku macam2 hahahaha n kalau pi skolah selalu melopong jek tengok kengkawan main, kalau it was your lucky day dapat ler kawan tu kasi pinjam hahaha... My mak was single mother with 5 kids, so masa kecik2 dah lah aku anak bongsu mana lah aku paham semua tu yang penting kalau orang lain ada kita ni pun heboh nak jugak kan hahaha... Protes itu harus lah selalu... paling kurang pun nanti mak beli kan set masak2 hahaha... tu dah habis cool dah tu, siang malam aku kelek set masak2 with pinggan mangkuk tu and slalu ajak liza bakar main sesama. 

            

Lama jugak lah kami kat dalam tu, heboh meround and menjadi kanak2 semula, espcially pak supir lah heboh betul die gan mask characters avengers tu.. Even just a topeng tapi rege die dekat rm50++ jugak huhuhu... Since baby Nani just turned 1, kami pilih ler toys yang more to educational kinda toys. Last2 kami pilih  Alphapup kat pic atas ni, a musical puppy yang boleh tekan2 and dia nyanyi lagu alphabet hahahha... Sesuai lah tuk toddlers, boleh main2 and belajar at the same time. Beli kat toy r'us ni senang cos depa boleh tolong wrap kan present tu siap2 so mudah kan kerja kami lah. pas dah cari  hadiah jawabnya lapooooo lah.


So dalam round2 cari kedai makan, kami come across kedai korean yang baru bukak kat situ. Nama dia B.bap, aku rasa macam baru sangat bukak cos tak pernah nampak pun sebelum ni. So we give it shot lah mana lah tau sedap kan. Belek2 menu, choices dia lagi banyak dari kedai makan korean yang kami slalu pi makan nama dia Kho Hyang. So jom tengok apa yang kami order meh...



macam beselah kalau pi kedai korean food, depa will give the side dish or 'banchan'. Depa punya banchan kat sini kimchi, anchovies ranggup and cucumber pickle. Tak tau lah boleh ask for second helping or tak cos kami tak mintak lah.  


Ni aku order, biasa lah beef kimchi jjigae, rasa dia boleh tahan lah. Tak pedas sangat so for me agak kurang kick lah. kalau aku buat kompem macam nak mencirit nanti hahahha... tapi daging dia banyakkkkkkk!!! puas hati lah. Nasi dia bukan nasi biasa tu, macam brown rice kot. Aku agak jek lah cos aku tak makan nasi pun just mencekik jjigae tu jek. 


Yang ni pulak, korean fried chicken... dia fried first then golek2 kan dalam korean hot paste tu, I really like the paste tu... must order lagi benda ini!!!


yang ni pak supir order lah, beef bimbimbap...aku terlupa sangat nak cukai benda alah ni from him so aku tak sure sedap or tak..Tapi since he didn't complaint so I guess sedap lah kot. Portion wise macam banyak, the veggies pun meriah giler and perasan daging die bukan minced meat tau tapi slices punya. 


So overall kami puas hati lah with the food and their varities of menu. kat sini ada satu lagi kedai makan koreak tau nama die Namoo Grey. kami penah makan situ tapi aku tak dan nak tulis posting pasal tu cos aku dalam mode pemalas yang hamat nak update blog masa tu hahahah...nanti lah kalo besok2 or lusa2 or tulat2 aku rajin nanti aku tulis lah. Namoo Grey tu lebih kepada fusion type of korean food tapi B.bap nie lebih kepada traditional a bit lah... Okies tu jek nak citer daaaaaaaaaaa ~~~xoxo 

No comments:

Related Posts with Thumbnails